Podwozie Alpine A290_β zostało odpowiednio dostosowane, aby zachowywało się jak w trakcie wyścigu przy niskich i średnich prędkościach, zapewniając maksymalne doznania.
Poczuj dreszcz emocji z naszym kierowcą testowym – Laurent Hurgonem - na pokładzie A290_β.
OD SHOWCARA DO SERYJNEJ PRODUKCJI
„Moja praca skupia się na zapewnieniu optymalnego zachowania samochodu w każdych warunkach. Pracowaliśmy nad wszystkimi elektronicznymi systemami wspomagania, żeby zapewnić ich idealną integrację z koncepcją pojazdu. Wprowadziliśmy też zmiany w podzespołach mechanicznych, aby znaleźć najlepsze możliwe ustawienie do jazdy A290_β”.
ZWINNOŚĆ I STABILNOŚĆ
„A290_β został zaprojektowany z naciskiem na kilka kluczowych elementów związanych z przyczepnością na drodze. Balans pojazdu został starannie opracowany, aby zapewnić precyzyjne przenoszenie masy w zakrętach i responsywne prowadzenie.
Pojazd jest wyposażony w różne poziomy ustawień ABS, co pozwala na modyfikację rozkładu siły hamowania przód/tył, podobnie jak w samochodach wyścigowych”.
„Jako technologiczne laboratorium dla naszych przyszłych pojazdów, A290_β wykorzystuje Active Torque Vectoring, aby umożliwić wchodzenie w kontrolowane poślizgi przy jednoczesnym utrzymywaniu kierunku jazdy”.
OVERTAKE: POCZUJ ADRENALINĘ FORMUŁY 1®
„Bezpośrednio zainspirowani F1®, skalibrowaliśmy przycisk OV (OVertake), aby zapewnić natychmiastowy wzrost momentu obrotowego i mocy. Nasze prace koncentrowały się również na płynnym uwolnieniu tej dodatkowej mocy, aby każdy mógł z niej łatwo skorzystać – nasi klienci, profesjonalni kierowcy i dziennikarze”.
„Przeniesienie mocy na przednie koła było wyzwaniem numer jeden."
"Pracowaliśmy nad zarządzaniem momentem obrotowym, aby zminimalizować poślizg kół i zapewnić lepszą trakcję, która jest kluczem do przyjemności z jazdy.
Nie chcieliśmy jednak ograniczyć uślizgu do minimum, aby dać kierowcy wrażenie nieokrzesania konstrukcji. Ta delikatna równowaga jest tak ważna, że stanowiła 70% pracy włożonej w opracowanie A290_β”.
KIEROWCA TESTOWY
„Moja rola w projektowaniu A290_β była dość prosta. Byłem odpowiedzialny za dostrojenie podwozia, a także pracę nad amortyzatorami, hamulcami i wyważeniem samochodu”.
"Podjęliśmy wyzwanie zarządzania momentem obrotowym ze szczególnym wyzwaniem: układ napędowy składa się z dwóch silników na przedniej osi.
Podeszliśmy do tego projektu z typowym dla nas rygorem, optymalizując osiągi w każdych warunkach, zarówno na suchej, mokrej nawierzchni, jak i przy dużych prędkościach."
Pozostań w wyścigu