JEAN RÉDÉLÉ, ZAŁOŻYCIEL.
Jean Rédélé urodził się 17 maja 1922 r. w rodzinie pasjonującej się sportami samochodowymi. Po ukończeniu studiów z wyróżnieniem, w wieku 24 lat przejął stery w salonie Renault w Dieppe, swoim rodzinnym mieście. Doskonalił swoje umiejętności jako inżynier i kierowca w świecie wyścigów, doskonale zdając sobie sprawę, że sporty samochodowe pozwalają mu zademonstrować możliwości swoich pojazdów - podejście, które utoruje drogę dla bardzo wyjątkowych samochodów sportowych.
SKROMNE POCZĄTKI
Renault 4CV jest często uważany za powojenny doskonały samochód rodzinny, ale Jean Rédélé wyczuł, że ma on większy potencjał i przesunął granice układu napędowego dzięki swojej pięciobiegowej skrzyni biegów. Ścigał się w Alpach i na trudnym terenie Mille Miglia w 4CV, odnosząc liczne zwycięstwa. Kolejne modele będą nosić nazwę miejsca, w którym czerpał największą przyjemność z doskonalenia swojej sztuki: krętych dróg Alp.
Filozofia Alpine
„To fascynujące poczucie kontroli, które chciałem, aby klienci czuli za kierownicą samochodu, który planowałem zbudować” - mówi Jean Rédélé. Stworzył swój własny samochód sportowy, dodając lekkie aluminiowe nadwozie do podwozia 4CV: O 60 kg lżejszy od oryginalnej wersji. To dążenie do lekkości pozostanie główną cechą wszystkich następnych modeli.
Marka Alpine oficjalnie ujrzała światło dzienne w czerwcu 1955 roku w rodzinnym mieście Jeana Rédélé, Dieppe, gdzie do dziś powstają nowe samochody.
Stworzony w 1962 roku A110 był ewolucją dwóch wcześniejszych modeli, A106 i A108. Nawet dziś jego styl jest natychmiast rozpoznawalny. W ciągu swojego niesamowitego życia, A110 potroiło swoją moc, a jego osiągi wzrosły, podczas gdy niezwykły sukces w wyścigach rajdowych został przeniesiony na ulice w formie cywilnego samochodu.
Samochody Alpine są zdefiniowane przez trzy wartości: lekkość, zwinność i duch rywalizacji. Zapisane w DNA marki zainspirowały zwycięstwa w wielu dyscyplinach sportów samochodowych. W latach 60-tych Alpine z wieloma sukcesami mierzyło się z konkurencją podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie odniosło zwycięstwo w 1978 roku. Zaangażowanie Renault umożliwiło również A110 zdobycie pierwszego trofeum Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku.
POWRÓT IKONY
Alpine A110 powrócił z rozmachem w 2017 roku; pionierski duch Jeana Rédélé został ponownie wcielony w samochód, który łączy profesjonalnie dostrojony układ napędowy ze smukłym, lekkim nadwoziem, aby wstrząsnąć hierarchią samochodów sportowych. Zdobywca wielu nagród jest doceniany zarówno przez krytyków motoryzacyjnych, jak i wieloletnich i nowych fanów Alpine. Jeszcze bardziej ekscytujący w prowadzeniu niż jego imiennik, A110 wypełnia lukę między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością Alpine.