Alpine powraca na szczyt wyścigów długodystansowych. A424 Hypercar stanowi nowy hybrydowy kamień milowy w ponad 60-letniej historii wyścigów marki, która zwyciężyła w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1978 roku. Ten nowy prototyp jest częścią ambicji Alpine, aby zmierzyć się z najlepszymi producentami w wysoce konkurencyjnej kategorii Hypercar Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
61 lat wcześniej, Alpine stawia pierwsze kroki w wyścigach długodystansowych, nadając tej nowej przygodzie ekscytujący charakter. Po tym, jak nasz kultowy A442B wygrał Le Mans w 1978 roku, w 2013 roku ponownie wystartowaliśmy w WEC wraz z Signatech. Następnie zdobyliśmy tytuły mistrzowskie w kategorii LMP2, a w latach 2021 i 2022 nasz A480 awansował do kategorii LMP1, odnosząc niezapomniane zwycięstwa, stając na podium i zdobywając tytuł wicemistrza świata.
A424, będący prawdziwym ucieleśnieniem naszej bliskiej współpracy, łączy w sobie know-how Alpine Racing i Signatech poprzez unikalny styl opracowany przez centrum projektowe Alpine. Rezultatem jest pojazd, który wyróżnia się na tle konkurencji. Jego nawiązująca do francuskich barw estetyka i unikalne detale konstrukcyjne sprawiają, że jest to samochód wyścigowy Alpine, który jest równie skuteczny, co przyjemny dla oka.
KARBONOWE NADWOZIE
oraz forma plastra miodu
1030 kg
Masa własnawedług BOP
V6 TURBO 90°
Silnik
500 kW/675 KM
Moc systemowawedług BOP
30-50 kW
Moc EVBosch standard
7 BIEGÓW
Skrzynia biegów
KONSTRUKCJA | Włókno węglowe w formie plastra miodu |
---|---|
NADWOZIE | włókno węglowe |
ZAWIESZENIE | Podwójne wahacze poprzeczne |
UKŁAD KIEROWNICZY | Wspomaganie elektryczne |
DŁUGOŚĆ | 5088 mm |
SZEROKOŚĆ | 1992 mm |
WYSOKOŚĆ | 1055 mm |
ROZSTAW |
3148 mm |
MASA WŁASNA | 1030 kg (według BOP) |
KONFIGURACJA | V6 turbo pod kątem 90° |
---|---|
POJEMNOŚĆ | 3400 cc |
MOC MAKSYMALNA SYSTEMOWA |
500 kW/675 KM (według BOP) |
MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ OBROTOWA |
9000 obr./min |
MOC SILNIKA ELEKTRYCZNEGO |
Bosch standard / 30-50 kW |
UKŁAD SMAROWANIA | Sucha miska olejowa |
ZARZĄDZANIE ELEKTRONICZNE |
Magneti Marelli |
PRODUCENT | Xtrac |
---|---|
POŁOŻENIE | Wzdłużne |
ZMIANA BIEGÓW |
Manetki przy kierownicy i sterowanie pneumatyczne |
PRZEŁOŻENIA | 7 + bieg wsteczny |
OPONY PRZEDNIE | Michelin 29-71/R18 |
---|---|
OPONY TYLNE |
Michelin 34-71/R18 |
KOŁA PRZEDNIE |
12,5’’x18’’ |
KOŁA TYLNE |
14’’x18’’ |
TARCZE | Węglowe wentylowane |
---|---|
ZACISKI | 6-tłoczkowe |
PASY BEZPIECZEŃSTWA | Sześciopunktowe przystosowane do systemu Hans® |
---|---|
ZBIORNIK | Elastyczny zabezpieczony z wbudowanym systemem rezerwowym |
Przez ostatnie 7 miesięcy A424 podróżował po Europie, przeprowadzając testy na torach takich jak Paul Ricard, Motorland, Jerez czy Portimão. Program testów obejmował 30-godzinną sesję wytrzymałościową w Aragonii, aby odtworzyć warunki testowe 24-godzinnego wyścigu. Nie ma lepszej platformy do oceny możliwości naszego nowego Hypercara przed jego debiutanckim sezonem w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC).