Alpine A424

Alpine A424

Rywalizacja na najwyższym poziomie

Stworzony do wyścigów

włókno węglowewłókno węglowe
podwozie
1,0301,030 kg
masa
3,4 l V63,4 l V6
Silnik z jedną turbosprężarką o kącie rozwarcia cylindrów 90°
0675 KM
Moc (500KW)
30-50 30-50 kW
HYBRYDA
07 przełożeń
skrzynia biegów
A424 zapewnia powrót Alpine na szczyt wyścigów długodystansowych. Legendarne DNA nowej ery.

POWRÓT NA NAJWYŻSZY POZIOM

Alpine powraca na szczyt wyścigów długodystansowych. A424 Hypercar stanowi nowy hybrydowy kamień milowy w ponad 60-letniej historii wyścigów marki, która zwyciężyła w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1978 roku. Ten nowy prototyp jest częścią ambicji Alpine, aby zmierzyć się z najlepszymi producentami w wysoce konkurencyjnej kategorii Hypercar Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) oraz w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
 

Trwałe dziedzictwo

Trwałe dziedzictwo

A424 kontynuuje 70 lat rywalizacji. Legendarne osiągi w wyścigach długodystansowych. Epickie zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1978 roku, mnóstwo tytułów i zwycięstw od 2013 roku. W 2024 roku podium, dowód na to, że duch A442B żyje.
Alpine A424 - Podwozie samonośne

Lekkość w DNA.

Lekkość jest w sercu Alpine od 1955 roku. Klucz do zwinnego i responsywnego samochodu wyścigowego. Podwozie samonośne z włókna węglowego o strukturze plastra miodu. Karbonowe hamulce, kute felgi, opony typu slick Michelin. Przepis na zwinność.
Alpine A424 - silnik

Ekscytujące doświadczenie

Skuteczność Alpine przeniesiona z drogi na tor. A424 jest wyposażony w silnik V6 hybrydowy, który generuje 675 koni mechanicznych. Duch rywalizacji i precyzji. Ikoniczna lekkość Alpine połączona z wydajnością silników hybrydowych najnowszej generacji.
Alpine A424 - design

Francuskie know-how

Design Alpine połączony z wymogami aerodynamiki. Zaprojektowany przez centrum projektowe firmy Alpine, marka prezentuje samochód sportowy, który odzwierciedla wizerunek jej samochodów sportowych. Charakterystyczne malowanie odzwierciedlające francuski know-how.
 Alpine A424
Niepowtarzalny design
Zaprojektowany specjalnie dla FIA WEC, jego światła w kształcie „A“ ze strzałą sygnalizują obecność A424 na torach. Wymagania aerodynamiki spotykają się z francuskim know-how. Design równie skuteczny, co elegancki, który dumnie wyróżnia się na tle konkurencji.
konstrukcja Karbonowa skorupa i struktura plastra miodu
karoseria  Włókno węglowe
zawieszenia  Podwójne wahacze z popychaczami
układ kierowniczy  Wspomagany elektrycznie
długość  5088 mm
szerokość  1992 mm
wysokość  1055 mm

rozstaw osi

3148 mm
masa własna  1030 kg (według BOP)
konfiguracja V6 z jedną turbosprężarką o kącie rozwarcia cylindrów 90° 
pojemność  3400 cc 

moc maksymalna 

500 kW/675 KM (według BOP)

maksymalny moment obrotowy

9000 obr./min 
HYBRYDA
Bosch standard / 30-50 kW 
smarowanie          Sucha miska olejowa / wielostopniowa pompa oleju 

SYSTEMY STEROWANIA

Magneti Marelli  
marka  Xtrac 
typ  wzdłużny  

zmiana biegów     

Manetki zmiany biegów przy kierownicy i sterowanie pneumatyczne.
przełożeń  7 przełożeń + bieg wsteczny 
opony przednie  michelin 29-71/r18
opony tylne michelin 34-71/r18
koła przednie  12,5’’x18’’
koła tylne  14’’x18"
tarcze  karbonowe wentylowane
zaciski hamulcowe  monoblokowe sześcio-tłoczkowe
pasy bezpieczeństwa  sześciopunktowe, przystosowane do systemu HANS®
zbiornik  elastyczny zbiornik bezpieczeństwa ze zintegrowanym systemem rezerwowym
Wyśmienity zespół

Wyśmienity zespół

Kierowcy, menedżerowie, technicy, zespół ekspertów. Doświadczenie i umiejętności nabyte na torach wyścigowych. Zespół Alpine w swoim żywiole w sercu sezonu FIA WEC, w erze Hypercarów.
Nasi kierowcy
Paul-Loup Chatin
Alpine - Paul-Loup Chatin
Jules Gounon
Alpine - Jules Gounon
Charles Milesi
Alpine - Mick Schumacher
Mick Schumacher
Alpine - Mick Schumacher
Ferdinand Habsburg
Alpine - Ferdinand Habsburg
Frédéric Makowiecki
Alpine - Frédéric Makowiecki

Zobacz również

Sklep

Alpine shop

A290

 Alpine A290

Nasi partnerzy

TRWAŁE DZIEDZICTWO

61 lat wcześniej, Alpine stawia pierwsze kroki w wyścigach długodystansowych, nadając tej nowej przygodzie ekscytujący charakter. Po tym, jak nasz kultowy A442B wygrał Le Mans w 1978 roku, w 2013 roku ponownie wystartowaliśmy w WEC wraz z Signatech. Następnie zdobyliśmy tytuły mistrzowskie w kategorii LMP2, a w latach 2021 i 2022 nasz A480 awansował do kategorii LMP1, odnosząc niezapomniane zwycięstwa, stając na podium i zdobywając tytuł wicemistrza świata.
 

KARBONOWE NADWOZIE

oraz forma plastra miodu

1030 kg

Masa własnawedług BOP

V6 TURBO 90°

Silnik

500 kW/675 KM

Moc systemowawedług BOP

30-50 kW

Moc EVBosch standard

7 BIEGÓW

Skrzynia biegów

Partenaire premium

Partenaires officiels