Alpine A524

A524

FORMUŁA 1

A524

A524 oferuje zupełnie nową koncepcję, stworzoną na kolejne dwa sezony i zawierającą innowacyjne rozwiązania oparte na wnioskach wyciągniętych z jego poprzedników. To odważne podejście umożliwi zespołowi wdrożenie bardziej znaczącego rozwoju w ciągu najbliższych dwóch lat, zanim nastąpi rewolucja w przepisach technicznych.

A524 jest projektowany w dwóch centrach BWT Alpine F1 Team. Enstone jest sercem projektu podwozia pod nadzorem dyrektora technicznego, Matta Harmana. Po drugiej stronie kanału La Manche, Viry-Châtillon jest bazą poświęconą projektowaniu i rozwojowi układu napędowego BWT Alpine F1 Team pod kierownictwem dyrektora technicznego Érica Meignana.

Alpine A524
    • Podwozie

      Podwozie A524 składa się z monokoku kompozytowego z włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu, wyprodukowanego przez BWT Alpine F1 Team i zaprojektowanego z myślą o maksymalnej wytrzymałości i minimalnej masie. Jednostka napędowa Renault E-Tech 2024 jest zainstalowana w bolidzie jako element samonośny.

    • Zawieszenia

      Przednie i tylne zawieszenie A524 składa się z górnych i dolnych wahaczy wykonanych z włókna węglowego. Aluminiowe wsporniki piast uzupełniają obrabiane maszynowo magnezowe felgi BBS i standardowe kołpaki kół.

    • Skrzynia biegów i układ hydrauliczny

      A524 posiada karbonową półautomatyczną skrzynię biegów z ośmioma przełożeniami i biegiem wstecznym. System „Quickshift” poprawia płynność i maksymalnie skraca czas zmiany biegów z mechanizmem różnicowym sterowanym hydraulicznie. Dodatkowe hydrauliczne elementy sterujące obsługują układ napędowy, wspomaganie kierownicy, DRS i sprzęgło.

    • Układ paliwowy

      Model A524 ma gumowy zbiornik wzmocniony kevlarem i posiada homologację umożliwiającą zastosowanie pompy zasysającej układu paliwowego.

    • Układ hamulcowy

      Układ hamulcowy A524 wyposażono w tarcze i klocki z włókna węglowego, a zaciski i pompy hamulcowe w pełni integrują system „brake by wire” z systemami zarządzania energią pojazdu.

    • Kokpit

      W kokpicie A524 znajduje się demontowany fotel kubełkowy z kompozytu węglowego, uformowany zgodnie z jego anatomią, z sześciopunktową uprzężą, a waga całości została zmniejszona do 80 kg. Kierownica zawiera łopatki do zmiany biegów, sprzęgła i systemu DRS oraz wyświetlacz.

Alpine A524

DANE TECHNICZNE

Prędkość maksymalna
355 km/h
A524 może osiągnąć prędkość maksymalną 355 km/h.
Masa
798 kg
Całkowita waga A524 wynosi 798 kg, wliczając w to wagę kierowcy, kamer i obciążników.
Moc
ponad 950 KM
A524 rozwija moc ponad 950 KM.

15 000 OBR./MIN

Ograniczenie momentu obrotowego

100 kg/h

Limit zużycia paliwa

5 620 mm

Długość całkowita

POJEMNOŚĆ SKOKOWA 1,6 l V6
LICZBA CYLINDRÓW 6
CAŁKOWITY MOMENT OBROTOWY 15 000 obr./min
TURBODOŁADOWANIE Jedna turbosprężarka, nieograniczone ciśnienie (szacowane na 5 barów ciśnienia bezwzględnego)
LIMIT ZUŻYCIA PALIWA 100 kg/h
DOZWOLONE ZUŻYCIE PALIWA PODCZAS WYŚCIUGU 110 kg maksymalnie
ARCHITEKTURA 90° V6
ŚREDNICA CYLINDRA 80 mm
SKOK TŁOKA 53 mm
WYSOKOŚĆ OSI WAŁU KORBOWEGO 90 mm
LICZBA ZAWORÓW 24 (4 na cylinder)
PALIWO Wtrysk bezpośredni
PRĘDKOŚĆ OBROTOW MGU-K 50 000 obr./min
MOC  MGU-K maks. 120 kW
ODZYSKIWANIE ENERGII PRZEZ SYSTEM  MGU-K maks. 2 MJ/okrążenie
ODDAWANIE ENERGII PRZEZ SYSTEM  MGU-K maks. 4 MJ/okrążenie
PRĘDKOŚĆ OBROTOWA  MGU-H > 100 000 obr./min
ODDAWANIE ENERGII PRZEZ SYSTEM  MGU-H Bez ograniczeń
MASA Minimum 150 kg
DOPUSZCZALNA LICZBA JEDNOSTEK NAPĘDOWYCH NA KIEROWCĘ W 2023 3 silniki o spalaniu wewnętrznym, 3 turbosprężarki i 3 MGU-H, 3 MGU-K, 2 akumulatory i elektroniczne jednostki sterujące, 8  zestawów wydechowych
MOC CAŁKOWITA Ponad 950 KM

Nasi kierowcy

Alpine F1 - Pierre Gasly

PIERRE GASLY #10

Alpine F1 - Jack Doohan

JACK DOOHAN #61

POCZUJ EKSTREMALNE EMOCJE

Alpine A524

Poznaj również

BWT ALPINE F1® TEAM

Nasi partnerzy

PARTENAIRE TITRE

PARTENAIRES PREMIUM

PARTENAIRES OFFICIELS

EQUIPEMENTIERS