1.07.2022
1 lipca 2022 roku
BWT Alpine F1 Team przyjechał dzisiaj do Silverstone w zmodyfikowanym A522. Esteban Ocon i Fernando Alonso przygotowywali się do zaplanowanego na ten weekend Grand Prix Wielkiej Brytanii, którego dwa pierwsze treningi wolne odbyły się w piątek.
Dzięki pracy zespołu zajmującego się podwoziami w Enstone, Oxfordshire, zaledwie 40 km od Silverstone, zespół wymyślił nową podłogę i nadwozie, aby nadać A522 nowy wygląd.
Niestety, tuż przed pierwszą sesją, o godzinie 13.00, pojawił się deszcz, uniemożliwiając przeprowadzenie jakiejkolwiek użytecznej jazdy i zbierania danych, co jest niezbędne w świetle wprowadzonych zmian. Nasi dwaj kierowcy nie byli w stanie ustanowić naprawdę znaczącego czasu podczas tej sesji.
Warunki były znacznie lepsze podczas drugiego treningu wolnego, a Esteban i Fernando wykonali swoje pierwsze odcinki na miękkich oponach. Fernando zakończył sesję na szóstym miejscu z czasem okrążenia 1’29’’695, natomiast Esteban, mimo nieco opóźnionego programu, zajął dwunaste miejsce z czasem 1’30’’238.
Jutro zespół będzie kontynuował poznawanie zmian na wymagającym i szybkim torze Silverstone, z treningiem wolnym nr 3 zaplanowanym na 12.00 czasu lokalnego i kwalifikacjami na 15.00.
Esteban Ocon :
„ Jazda na tym kultowym torze przed tak wieloma zagorzałymi fanami, którzy dopingują nas przez cały dzień, to zawsze przyjemność. Nie zrobiliśmy wiele w EL1 z powodu pogody, więc dobrze było przejechać kilka okrążeń podczas popołudniowej sesji. Jednak pod koniec drugiej sesji zauważyliśmy małe pęknięcie w karoserii i wybraliśmy bezpieczeństwo, nie atakując zbytnio na koniec. W ten weekend przyjechaliśmy z kilkoma zmianami, więc musieliśmy zobaczyć, jak samochód na nie odpowie. Chciałbym jeszcze raz podziękować wszystkim pracownikom fabryki, którzy tak ciężko pracowali, aby te ulepszenia były gotowe na nasz domowy wyścig. Wstępne dane wydają się wskazywać, że działają one dobrze i nie możemy się doczekać, aby jutro wykorzystać je jak najlepiej. ”
Fernando Alonso :
„ Dla wszystkich było dziś bardzo trudno z powodu deszczu, z którym mieliśmy do czynienia w EL1, co uniemożliwiło nam wykonanie jakichkolwiek użytecznych przejazdów. Mieliśmy do tego tylko EL2 i myślę, że wciąż musimy się nauczyć kilku rzeczy o tym nowym pakiecie, który mamy tutaj na Silverstone. Chcielibyśmy mieć więcej czasu na torze, ale to samo dotyczy wszystkich ! Będziemy musieli jeszcze trochę popracować dziś wieczorem, aby być w jak najlepszej pozycji na jutrzejszy ostatni trening wolny i kwalifikacje. ”
Matt Harman, Dyrektor techniczny :
„ W ten weekend wprowadziliśmy różne ulepszenia, głównie w podłodze i nadwoziu, co zaowocowało kilkoma zmianami wizualnymi w A522. Główne zmiany w podłodze dotyczą tunelu dyfuzora i jego krańców, natomiast w górnej części nadwozia mamy teraz bardziej wyrazistą rynnę poprawiającą przepływ powietrza w kierunku tyłu samochodu. To było ekscytujące zobaczyć te nowe części dzisiaj na samochodzie, a uznanie należy się wszystkim zaangażowanym osobom, którzy dali tak wiele, aby te części dotarły do nas na czas. Jeśli chodzi o nasze poranne testy na torze, warunki były bardzo zmienne i nie chcieliśmy podejmować zbyt dużego ryzyka, ponieważ szanse na nauczenie się czegoś były znikome. Udało nam się jednak przeprowadzić kilka testów na suchej nawierzchni w drugiej sesji, co dało nam wystarczająco dużo danych, aby przeprowadzić pewne analizy na jutro. Teraz dokładnie przeanalizujemy komponenty i dane zebrane na temat rozwoju, aby potwierdzić specyfikacje, które zostaną przyjęte jutro. »