13 listopada 2022 roku

BWT Alpine F1 Team wyjeżdża z Brazylii z 14 punktami więcej, po tym jak Fernando Alonso awansował z siedemnastego na piąte miejsce, a Esteban z szesnastego na ósme, dzięki wspaniałej demonstracji ducha drużyny na rozgrzanym do czerwoności torze Interlagos.

 



Zespół ma teraz 167 punktów w Klasyfikacji Konstruktorów i umocnił swoją czwartą pozycję.

 

 

Obaj kierowcy włożyli wiele sił w 71 okrążeniowy wyścig. Esteban wybrał strategię dwóch pitstopów miękkie-średnie-miękkie, natomiast Fernando odważną strategię trzech pitstopów, co pozwoliło mu na odrobienie kilku miejsc pod koniec wyścigu na miękkich oponach.

 

 

Zespół był na dobrej drodze do ukończenia wyścigu w pierwszej dziesiątce z obydwoma samochodami, zanim wprowadzono wirtualny samochód bezpieczeństwa, który został zamieniony w prawdziwy samochód bezpieczeństwa po zatrzymaniu się Lando Norrisa na 10. zakręcie 50. okrążenia. To doprowadziło do spektakularnego finału - Esteban wyprzedził Sebastiana Vettela i Valtteriego Bottasa i zajął ósme miejsce. Fernando wyprzedził Estebana na 10. zakręcie, chcąc wyprzedzić bolidy jadące przed nim. Hiszpan ostatecznie pokonał Sergio Pereza i zajął piąte miejsce oraz zdobył dziesięć punktów na finiszu.

 


Esteban Ocon - Start 16. pozycja / Meta 8. miejsce: „To wspaniały wynik dla drużyny. Jestem bardzo zadowolony z naszego wyścigu. Wykorzystaliśmy różne strategie w obu naszych samochodach i zdobyliśmy czternaście punktów przed ostatnim wyścigiem sezonu. Fernando i ja dobrze sobie poradziliśmy, patrząc z jakiej pozycji startowaliśmy. To zasługa zespołu, który wykonał ten wyścig perfekcyjnie. Wiedzieliśmy, że po wczorajszym rozczarowaniu będziemy musieli dać z siebie wszystko i dokładnie to zrobiliśmy w wyścigu. Sezon jeszcze się nie skończył, a przed nami jeszcze jeden wyścig. Trzeba jeszcze walczyć do flagi z szachownicą w Abu Dhabi.”

 

 

Fernando Alonso - Start 17. pozycja / Meta 5. miejsce: „To był dla nas bardzo dobry wyścig w São Paulo. Bolid był bardzo konkurencyjny, a dzięki naszej strategii wyścigowej nie mieliśmy tej samej sekwencji co większość naszych rywali. Pod koniec, w czasie obecności samochodu bezpieczeństwa, skorzystałem z nowszych opon, co pozwoliło nam przesunąć się do przodu. Wyprzedziłem Sergio [Pereza], a potem próbowałem wyprzedzić Charlesa [Leclerca], ale był trochę za szybki. Wczoraj popełniliśmy błąd, Esteban i ja mieliśmy kontakt, więc chcieliśmy dziś dać z siebie wszystko dla zespołu. Potrzebowaliśmy tych punktów przed wyjazdem do Abu Dhabi. Przed nami jeszcze jeden zespołowy wyścig i włożę w niego całe swoje serce.”

 

 

Otmar Szafnauer, Team Principal: „O ile wczorajszy dzień był jednym z najgorszych w naszym sezonie, to dzisiejszy jest z pewnością jednym z punktów kulminacyjnych. Gratulacje dla całego zespołu - naszych dwóch fabryk w Viry i Enstone - i wszystkich na torze, ale także dla naszych kierowców za fantastyczny wysiłek, jaki włożyli w niedzielę w zdobycie 14 punktów. A przede wszystkim za umocnienie naszej przewagi na czwartym miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Wyścig był bardzo dobrze prowadzony i obaj kierowcy mieli bardzo dobry rytm, co pozwoliło im zbliżyć się do pierwszej dziesiątki. Esteban przyjął strategię dwóch pitstopów. Na początku w pełni wykorzystał miękkie opony. Fernando zastosował strategię trzech pitstopów, aby pod koniec wyścigu zaatakować na nowych miękkich oponach. Udało się to Estebanowi, który zmieścił się w pierwszej dziesiątce, oraz Fernando, który wykorzystał wirtualny samochód bezpieczeństwa, a następnie samochód bezpieczeństwa pod koniec wyścigu, aby w imponujący sposób wyprzedzić kilka samochodów i awansować na piąte miejsce. Mistrzostwa nie skończą się, dopóki w Abu Zabi nie zostanie opuszczona flaga w szachownicę. Pozostajemy skoncentrowani, zrealizujemy nasze standardowe przygotowania w następny weekend i zrobimy wszystko, aby oba nasze samochody zakończyły sezon jak najlepiej.”